Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Saturday, July 31, 2010

Apa Ada Dalam Beg Besar Gedabak tu....

 Beg tangan adalah teman baik wanita...

Ada diantara kita akan merasa janggal apabila keluar tanpa beg tangan.

Aku selalu kalau pakai beg tangan aku gunakan yang bersaiz sederhana.

Kadang2 heran juga dengan mereka yang membawa beg tangan yang besar2 tu...

Apalah agaknya isi di dalam tu kan?

Tadi semasa aku keluar dgn anak2...aku nampak seorang wanita dengan beg tangan yang 'oversized'

Macam beg luggage aku semasa nak balik kampung....

Lalu aku cakap kat Farhan...

'Han...besar beg tangan perempuan tu Fan...kalau ibu pakai camtu camaner?'

'Huh...besar giler tu ibu....'

'Agak2 apa ada dalam tu eh?'

'Tu mesti ada laptop sebiji...Blackberry 3 biji....I-phone 2 biji...beg makeup macam beg mak andam tu sebiji...make up mau satu almari semua dibawaknya...'

Berdekah2 aku ketawa...

Tapi kalau akulah guna beg tangan tu ...memang tak sesuai...nanti orang kata besar beg dari orang.

Silap2...si Lolly pun boleh masuk dalam tu...

Sesekali berjalan dengan anak2 mencuci mata memang seronok...dah lama kami tak bersantai2 di tempat membeli belah....sebab tidap hujung minggu ada aje agendanya....


...

Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

11 comments:

kak Erna said...

anie..kalau akak tengok tempat juga..tapi tak la besar kedabak macam tu..he he..kadang2 kalau keluar sehari tu..akak guna yang besar sikit..boleh muat telekong selai..tak de la bawak 2 beg..

iina said...

skrg nie mmg dah fesyen kak.. kawan saya sorg tuh pun suka bwk beg besar senang nak masuk macam2.. beg sekolah saya pun beg handbag yg besar rtuh juga.. takde dah saya pakai beg pack lagik.. skrg nie fesyen.. budak2 uni pun pakai beg handbag yg besar tuh.. segala mcm leh masuk.. senang hehehe org nak rompak pun fikir byk kali hehehehe berat nak bawak ;)

Kak Anie said...

Hehehe...kak anie tak leh pakai besar2 tu...sebab anie dah lah rendang je...nampak beg je berjalan nanti...

-----------------------

iina...ahah...memang pesyen...tapi yang akak nampak tadi beg luggage yang disandang...kalau akak lah yang pakai memang nampak beg je...

ainnoraini said...

salam kak anie,
dulu ain mmg bawak beg besar gedabak mase anak kecik2 ...segala benda sumbat kat dalam beg tu...
mcm2 ade...

zino said...

dia macam adik beradik doremon la.. segala benda ada dalam beg tu hehe

Kak Anie said...

Ainnoraini...akak selalu bawak dua beg ... tak boleh nak bawak beg besar2 tu...naik rebeh bahu ni

zino...hahaha...betullah...macam2 ade....

MOKCIK AZWA said...

tu la orang kita ni mudah terikut dengan fesyen...bila artis pakai beg gedabak, kita pun ikut sama.

mokcik pernah kena tegur dengan seorang kawan tu sebab masih pakai henbeg jenis satu tali sandang dibahu. katanya pakai la henbeg dua tali disangkut kat tangan..mcm mak datin. fesyen mokcik pakai itu utk orang muda2 katanya...

mokcik rasa selesa dan mudah pakai henbeg gitu...dan tak gemar pakai henbeg bertali dua...hehehe ..only recently ada gak tergoda ikut guna beg besar tapi takde la sampai gedabak hehe..lagi senang org ragut huhu takuttt

Neeza Shahril said...

kalau macam neeza yang ada anak kecik ni, okay kak beg besar.. boleh isi segala macam, baju anak, diapers, susu, napkin hehee.. tapi neeza pun tak kuasa nak penuhkan beg sendiri.. letak je beg dia sendiri.. sebab sakit tu bahu nak bawak...

Neeza Shahril said...
This comment has been removed by the author.
ChentaHati said...

enKande kata kalau saya bawak beg beso tu... saya bawak peti ais!

umeboshi said...

k.anie...sekrg ni mmg pesen org bwk beg besar la kan.. ume pun suka bwk beg besar tapi idak le sebesar beg balik kg tu. kalo keluar dgn anak2, mmg byk benda nak angkut. sorg sehelai baju spare, pampers, towel, lampin, air minum sebotol besar, purse, diary, payung, kamera..tu mmg wajib bwk. hehe..

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails