Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Friday, May 14, 2010

Laser Betollah Mulut Budak ni..Tapi Betollah Jugak...

Tadi semasa aku memandu si kecik mulut laser aku ni ke sekolah..

Jemaah masjid yang berdekatan telah pun usai solat Jumaat.

Maka berduyun-duyunlah jemaah yang keluar ketika kereta aku memasuki simpang depan rumah tu...

Ada yang berkereta...dan ramai juga yang bermotosikal....

'Hah...tulah ibu cakap tadi suruh cepat...ni kan dah ramai kluar masjid...dah jem dah depan ni...'

'Takpe...hari Jumaat cikgu tak marah kalau lambat'

Tiba-tiba sikecik bersuara...

'Larrr....pakcik kat depan ni naik motor....kain pelekat dia sampai ke atas...'

'Yelah...abih kalau dah pakai kain kena lah angkat tinggi...kalau tak camaner nak naik...'

'Dia angkat sampai nampak lutut...tak menutup aurat...tapi pegi sembahyang Jumaat'

'Hahahahaa...tak baik tau...tak baik cakap camtu...sembahyang jumaat tu wajib untuk semua lelaki...agaknya dia tak perasan kain dia dah terangkat tinggi....'

Kemudian lalu pulak sorang pakcik di depan kereta aku...

Pakcik ni berbadan gempal...

'Hah!...Tu lagi sorang....kaki dah le besau....'

'Hehehe...tak baik cakap orang lah...'

'Ye ler betul...kaki dia besau...angkat kain sampai tinggi...'

Issykkk...budak ni...laser betul mulut dia...tapi betullah jugak dia cakap tu...

Pakcik2 tu angkat kain sampai atas lutut sebab nak naik motor...

Takpelah....pakcik tu tak perasan kot...

Len kali jangan angkat tinggi tinggi ye pakcik...anak saya ni mulut laser...



...

Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

17 comments:

Zareda Norman said...

heheh macam maca lah aezz ni, tak pe jangan kat aezz jadikan iktibar semua tu, jangan diikut :)

~ yus ~ said...

Hihi...Aeez, Aeez...

leeya said...

hahaha..klaka la aeez ni..hehe

tp betul la tu..selalu tgk pakcik2 ni naik moto hangkat kain mcm nak tertanggal je kainnya tu..

Anonymous said...

kena tegur jugak. kekedang terlebih laser orang kata biadap.

bambi

kak anie said...

Zar...tulah...takut dia cakap lebih bila dah besar dia lupa...

Yus...hehehe...seb baik dia cakap ngan akak je...

Leeya...tulah pakcik tu tak perasan kot...

Bambi...memang pun dia tak cakap dpn orang...dia cakap ngan akak je...

Yunus Badawi said...

Salam aNie.

Budak2 dia cakap apa yg dia perhatikan. Kadang2 kita sebagai ibubapa yg naik segan kalau org yg ditegur tu dengar.

afiq said...

abang insap dek :)

Kak anie said...

Salam YB...tulah...memang dia akan cakap apa yang dia lihat...tapi dah ajar dah jgn cakap depan orang...nanti malu...

----------------

Afiq...hehehe...jgn angkat kain tinggi2 tau..

iina said...

nasib juga dalam kereta.. kalau luar kereta agaknya ada tak pakcik tuh sergah hehehe ;)

Jgn lupa angkat kain baju bila ujan kan kak hehehe ;)

kak Erna said...

anie..anak ibu.laser dia laser bertempat..tu la penghibur ibu tu...

kak ina kl said...

yerlah anie..bdk skrg ni lain betul lain..nak ckp ikut suka.

jalilah_jy said...

hehehe... kelakau juga ni .. bagi ilah bukan biadap/laser si kecik kita tu... dia perihatin tu kak..
ilah dh biasa dah keadaan tu.. rumah ilah di kedah sebelah masjid.. macam2 ragam org lelaki kuar masjid.. mengalahkan keseksian org pompuan kalu kita perhatikan betoi2 gelagat depa...
rasanya bila aeez dah besar nanti pasti dia tak buat mcm tuu...kan aeez kan, kan kan...

Amieynna Amin said...

ala comelnye bile budak kecik yang kp mcm tu..
tp jgn smpai org dengar..
kang lain plak org pk..
Salam pkenalan.. salam singgah

Cat Cat said...

Hehe.. Pandai betul si comel Kak Lady tu... Give my hug to him, k..??

kak anie said...

iina...sekarang dia dah pandai...tak lagi cakap begitu depan orang...

Kak Erna...tulah dia penghibur anie...ke hulu ke hilir ngan dia aje...

ina Kl...tulah...dia cakap apa yang dia lihat...tak main sembunyi2 lagik...tapi nasib baik dia hanya bercakap camtu ngan ibu dia aje...

ilah...hehehe...seksi ye pakcik2 tu ... hehehe...tulah takut nanti cakap orang dah besar dia pun tak perasan macam pakcik tu...

Amieynna...memang dah berkali cakap kat dia...nak komplen jgn cakap dpn orang nanti orang kata ibu tak ajar....tu yang dia cakap ngan akak je...

Cat-cat...hehehe...kalau peluk dia sekarang dah macam teddy bear..

Roronoa Zoro said...

super laser ! ahahaha.. bijak budak nie..

aNIe said...

Roronoa...hehehe...maybe sebab dia kawan baik ibu dia...banyak bercakap...

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails