Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Sunday, May 23, 2010

Bila Sedikit Saja Nikmat itu Ditarik...

Hari Jumaat dan semalam....gusi aku sakit....
Mungkin tercucuk tulang...pastu ada pulak jangkitan.

Bila gusi dah mula membengkak...terasa sakit & gatal gigi ni...

Lebih2 lagi bila mengunyah...sakit dan seperti ada yang tak kena.

Semalam...kelenjar pun dah mula membengkak....sakit dan tak selesa.

Berkali-kali lah aku berulang alik ke dapur...sekejap sekejap aku berkumur dengan air garam...

Kemudian ke dalam bilik air pula....berkumur dengan Plax...

Rasa tak sabar nak kurangkan bengkak gusi ni...

Semalam aku masak kari ayam...niat hati nak makan ayam je...

Tapi...bila gusi dah sakit...kari ayam yang sedap pun jadi tak sedap....

Rancangan nak keluar untuk makan2 bersama anak2 pun aku batalkan...sebab nanti makan apa pun tak sedap....

Bila rasa sakit macam ni...seringkali membuat aku berfikir...

'Itu baru saja sedikit nikmat yang ditarikNYA...aku dah tak tahan...belum lagi nikmat lain'

Terlalu sedikit dibandingkan dengan segala nikmat yang diberikan pada kita...





...


Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

5 comments:

kak Erna said...

salam anie..tu la dia kan..tu sebab orang kata..bila kita diuji dengan sakit..tuhan ,masih sayang ngan kita..untuk meyedarkan kita..saperti apa yang anie rasa..
bila sehat sentiasa..kita leka ..bukan tak mensyukuri tapi kadang kala kita alpa kan..akak pun selalu macam tu..bila diuji sakit atau bencana..mulut sentiasa memohon ampun ..tapi bila sehat..masa solat aje...
kita ni manusia biasa kan anie..tak terlepas dari salah dan silap..

Roronoa Zoro said...

moga cepat sembuh ! =)

Zareda Norman said...

kak anie

hargai 5 perkara sebelum 5 perkara..

ravishingpeacock said...

hope cpt smbuh ;)

kak anie said...

Kak...semoga kita sentiasa menjadi hamba yang mengingatiNYA

----------------

zoro...terima kasih

---------------

Zar...kadang2 kita terlupa tu semua kan

----------------

ravishingpeacock...thanks

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails