Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Thursday, March 4, 2010

Tak Bosan Ke...?



Sejak cik abang bekerja di Melaka...dan aku di Shah Alam kami jarang dpt menghabiskan masa bersama.

Kalau dia balik ke Shah Alam...adalah juga masa untuk kami sama2 breakfast...pastu kalau lama sikit dia di sini...kami bersama anak2 akan ke Bukit Raja menonton wayang.  Kalau tak keluar pun...kami akan sama-sama golek2 menonton TV...atau DVD...

Sekiranya cik abang tak dpt balik Shah Alam pada hujung minggu...maka aku dan anak2 lah yang akan balik ke Melaka.  Dan kalau balik ke Melaka...bermakna aku banyak menghabiskan masa di rumah mertua.  Kerana cik abang sibuk dengan program.  Kadang dapat jumpa dia sekejap aje.

Memang ada masa terasa rindu...rindu untuk menghabiskan masa bersama-sama seperti dulu...masa dia tak sibuk seperti sekarang.

Dulu semasa dia bekerja di Saudi...bila balik Malaysia...memang kami banyak menghabiskan masa bersama...seronok...!!

Selalunya 2 - 3 minggu dia akan bersama kami sebelum kembali ke Saudi. 

Tapi sekarang bila bekerja di Melaka...bukan sahaja hari2 biasa dia sibuk.  Kadang setiap Sabtu & Ahad pun ada program.

Semalam masa berbincang dengan anak2 untuk balik minggu ni Farhan berkata...

'Minggu ni kalau ibu balik Farhan tak balik tau...'

'Kenapa...'

'Sebab kakak kawan Farhan kawin,,.kitorang dah janji nak tolong '

'Abih kau nak duduk mana?'

'Farhan tidur rumah kawan Farhan le...'

'Nanti ayah marah lah...'

'Alah...lecehlah ibu...Farhan ingat ibu tak balik minggu ni...kan ayah dah balik ari tu...'

'Ye lah...kan minggu ni ayah tak dpt balik...ibu pulak yang balik Melaka lah...'

'Eleh ...ibu ni...baru jumpa ayah ari tu...nak balik Melaka lagi...tiap2 minggu jumpa.  Tak bosan ke?'

'^*&(&()&^ ....'

Bosan?  Hahahah...soalan apa kah itu...?

Ada ke suami isteri boleh bosan kalau berjumpa selalu?

Anak....anak....masih tak paham paham  lagik....






...



Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

21 comments:

Qas Firdaus said...

hahahahaha

tak terkomen ni. qas pun baru 3 bulan ni kawen.

tapi..

boleh ke bosan ni? tak kot~~ kan best ada org tersayang disekeliling.

org puteh ckp surrounding by your loved ones. hohohoh

leeya said...

hehehe..klaka la anak2 akak ni.

takkan nk bosan pulak kan.. dah nama suami isteri..hehehe

nuraarin-life said...

Farhan bosan sbb asyik kena travel jer kut.... takde aktiviti ngan kawan2 pada hujung minggu...

Kalau mcm nie, kak anie kena g sorang2 la.. lagi romantik spending time together only 2 of U

pB said...

salah ek soklan tu ???

ilah jy said...

alaaa ciannye akak ku sorg ni.. nasib baik la ilah dah tak kesorgan lagi sejak dia balik dari liberia..
akak jgn kecik hati ckp farhan tuu..
sbenarnya dia nak p sesangat kwen tuu nak tolong kwn dia.. dia ckp nak sedap hati dia supaya mak dia kasi dia p...tapi dia tak perasan ckp tu dah buatkan kita ada tanda soal..??? huhuuu sabar kak anie..mungkin satu masa nanti akak dan abg akan bersatu keadaan.amin..

Erna said...

anie..soklan tak puas hati tu.sebenornya dia nak sangat pi kenduri kat rumah kawan dia..

nurfaiz shaidan said...

my parents pon duduk asing, atas sbb keje

ayah kt langkawi, mak kat pokok sena

the truth is, sgt susah buat anak-anak sbnrnye..mcm adik sy yg umo 4 taun tu slalu je tiap2 ari tny ble abah nak balik..

so, every week or selang 2 minggu kne jmpe..so, kami abg2 yg dah besar ni susah nak sosial sket..hahaha..

kdg2 tu smpai letih..boleh paham perasaan anak akak :D

Mak Su said...

hehhehe, masih blum mengerti kot ;)

Tirana said...

hahaha...soalan yang tak perlu dijawab...nanti bila besar, dia akan rasa sendiri..hehehe

Kak Elle said...

cam mana ibu nak bosan Farhan kan hero ada sebelah dia....hehehe

Farhan lom faham lagi lah Anie:)

aNIe said...

Qas...bila bersama orang tersayang...takde masa nak bosan...marah2...merajuk2 pun ...rasanya sekejap je...
Hehehe

----------------------

Tulah Leeya...kalau dah ada rasa bosan untuk bersama suami & isteri ...itu sudah bahaya...

---------------------

nuraarin...agaknya lah...dia yang bosan dok travel tiap minggu...kita pulak ditanyanya

---------------------

PB...soalan tu salah tempat...hahaha

--------------------

ilah..tulah...agaknya dia nak sedapkan hati dia...memang dia nak sgt pun pergi majlis perkahwinan tu...maklumlah belum pernah menolong2 di majlis orang lagi...jadi berkobar2...

Tak kecik hati pun...kelakar rasanya bila dia tanya camtu

----------------------

Kak Erna...rasanya betul kot...dia nak pergi rumah kawan dia tu...

----------------------

Nurfaiz...bkn diorang aje takde life...kadang akak ni pun rasa macam tu...sebab kalau balik Melaka...kami jarang dpt jenjalan sesama...terperap kat rumah mertua...

Anak2 lagilah rasa bosan...penat travel...hari minggu tak dpt nak beronggeng ngan kengkawan...sian diorang...

------------------------

Maksu...msih jauh masanya lagi untuk mengerti...hehehe

------------------------

Tirana...tulah...tak terjawab akak dibuatnya...heheheh

aNIe said...

Kak elle...dia tu kan kadang tanya apa jua soalan yang menerjah fikiran dia...dia tak fikir dulu...hehehe

Fith said...

Hadoi laa aunty,lawak sungguh.tergelak fith baca,ada ker boleh bosan pulak.rasanya mmg tak kan bosan kan,jumpa stp hari pun masih ada rindu2,hehe.lawak betul laa farhan ni...

iina said...

Diorg mungkin sebab dah biasa tak nampak ayahnya hari2 jadi sebab tuh rasa ok jek.. hahaha.. kak ckp jelah akak rindu hehehe mesti farhan xkan tanya dah hehehe

Zareda Norman said...

kalau PJJ cam ni memang lah tak bosan, setiap minggu travel pun tak terasa kan

Ajzie said...

kelakar la Farhan nih.. tunggu ler nnt Farhan dah beristeri yea... hehehe

Alina... said...

kak ani balik aje melaka..farhan blh jaga diri dia sendiri..diakan dah gedik..hehehhe

KAKTINY said...

tunggula dia kawen esok.. baru dia tau bosan ker idak.. ntah ke meroyan tak jumpa spouse dia kot.. kehkehkeh...

kakpah said...

haha.. tunggu dia jadi suami dan bapak dulu...

Kak Anie said...

Fith...tulah..kalau dah mula bosan tu mesti ada something wrong...hahaha

------------------------

iina...kalau akak cakap akak rindu...mesti dia cakap...'dah tua2 pun nak rindu...?'

-----------------------

Zar...minggu2 balik pun takpe...travel jejauh pun tak terasa...janji dpt bersama


-----------------------

Ajzie...kena tungguh dia kawin nanti baru boleh tanya...dia bosan tak?

---------------------

Alina...memang kena balik pun...dia tinggal ngan munir je...

--------------------

Tiny...hahaha ...meroyan tak menahan...hahaha

-------------------

Kak pah...tulah...tungguuuuu!!!

dEeWaN said...

alah kak,ank2 ni bila dh besar mula lah mls nk bsama kita ....meka lebih suka bkawan. kadangkala ada gak prasaan jemu antara s/isteri. itupun bila dh ada orang ke 3. betul tak??????????????

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails