Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Monday, March 22, 2010

Aku Yang Kuat Makan...

Dulu ...aku memang kuat makan...

Walaupun badan aku dulu kecik...kurang dari 50 kg..(.masa mengandung 9 bulan pun aku baru 54kg)...tapi kalau bab makan memang aku boleh makan apa saja...yang boleh dimakan lah ye...jgn ler pulak kata aku makan apa2 aje..

Kalau nak ajak aku makan buffet...memang berbaloi.

Rasanya sekarang aku dah kurang ...mungkin sebab faktor usia.
Cuma kalau aku sedang lapar...jangan belanja aku makan.

Sebab...aku akan makan banyak...

Lebih2 lagi kalau aku dah lapar ditahap sampai badan aku rasa menggigil...aku akan makan tapi aku tak rasa kenyang...camaner tu?

Pernah sekali aku dah terlalu lapar...hingga aku terpaksa berhenti di kedai mini market hanya untuk membeli pisang untuk mengalas perut. 

Sebenarnya....pisang adalah buah terakhir yang akan aku beli kalau tak ada buah lain untuk aku beli.

Tapi disebabkan aku dah lapar pada tahap gaban...aku terus sambar pisang sesisir dan sementara menanti budak cashier tu mengira harga pisang tu...tangan aku dah rasa gatal nak mengambil sebiji untuk dimakan...
Tak sempat masuk ke dalam kereta aku dah habiskan sebiji pisang...sambil memandu ke rumah  aku yang hanya tak sampai 5 minit...3 biji pisang dah masuk ke dalam perut aku.  Itu pun tangan aku masih menggigil lagik...terus aje ke dapur...dan mencari apa yang boleh mengenyangkan aku...

Teruk...!!

Kelmarin...Ude ajak aku pi makan Carls's Jr...memang dah lama dia nak belanja aku ngan Fareez.



Sampai aje di sana...aku dah memang kebulur giler....

Ude suruh aku duduk sementara dia membuat pesanan.

Dia orderkan aku Burger Mushroom Double...

Bila dia duduk je...aku cakap kat dia...
'Ude...ibu dah lapau giler...sementara tunggu burger tu....kau belikan ibu salad tu...yang kecik'

Ude terus pergi belikan aku salad...bukan yang kecil...tapi yang besar....

Aku tak sabar2 terus buka dan makan...memang sedap...ada sepotong dada ayam yang di grill dlm salad tu...

Habis semangkok besar salad..Chili Fries yang Ude order dah sampai...aku pun tumpang semangkok...Yummy....!!


Tak lama kemudian...burger pun sampai...amboi mak!! Besarnya....!



Hehehe...tapi jangan terperanjat....

Aku makan sampai habis...!!

Sampai Ude pun cakap....

"Banyaknya ibu makan!! '

Hahahhaha !!...Tulah len kali jangan belanja ibu masa ibu lapar....Bahaya!!





...



Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

7 comments:

Kak Ezza@makcik Blogger said...

Hahahaha...

macam ni lah kalau dah lapar..langsung tak pandang kiri kanan,,,dok pandang yang kat depan jer...bila dah kenyang baru lah perasan berapa banyak dah telan....

nuraarin-life said...

wah..best ar jadi kak anie, boleh makan sungguh2, saya kalau makan lebih skit nnt kena jeling ar...

ilah jy said...

bagus nye selera akak aku nie..hikhik... dulu ilah kalu lapau mmg tahap mengigil dan sesak nafas... pas tu la ni sejak sakit ni.. kalau lapau.. terus dia tangkap kepala...sakit...dan badan akan gigil juga. mcm2 dah tua2 ni.. sekali ilah cek..rupanya kalori ilah kurang, sepatutnya 1200 ilah cima 1120 shja..pelik tol..badan gemok tapi tak kuat..

pB said...

Salam


Doa makan ni baca ke tidak ????

He he he

aNIe said...

Ezzah...hahaha...betul tu...lapar tak sampai tak ingat nak pandang kiri kanan lagik...

--------------------------

nuraarin...cik abang akak tu kalau pasal makan ...dia tak marah...makan le selagi boleh...hehehe

-------------------------

Ilah...akak ni...kalau dulu memang boleh makan apa aje...sekarang ni kurang sikit...tengok masa tak selalunya boleh makan sampai camtu...

------------------------

PB...salam...hahahha...baca tau...

iina said...

Kak.. bawak p makan buffet nie berbaloi nie hehehehe.. sunguh berbaloi-baloi-baloi hehehe ;)

Erna said...

anie..makan la selagi bolih..banya pun takpe..akak pun kuat makan..tapi..makan buah lagi kuat..sampai selalu kena tegor..heran kengkawan tengok akak bolih makan banyak,,apa saje jenis buah..kecuali nenas..sebab lidah tak tahan..

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails