Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Thursday, February 25, 2010

Panas...Panas..!!



Sana sini sekarang semua orang mengeluh...

'Panas...panas...'

Kalau hujan pun cuma sekejap.  Kadang terasa seolah2 ianya tak dapat pun menyejukkan bumi ALLAH ini...

Sampai ke malam...suasana masih panas...berlengas ....

Kalau rumah yang ada penghawa dingin...pasti banyak membantu...

Kalau yang hanya berkipas...aku rasa bilah kipas tu macam nak tercabut...macam kipas helikopter...!!  Kalau boleh mau diusung saja itu ke sana ke mari...

Tadi aku dengar berita...suasana panas ini akan berakhir pada bulan Mei...
Mei?  Atau Mac...aiks!!  aku terlupa.....

Tapi menanti masa itu ..mau masak kita...kalau kita dalam ketuhar...

Hmmmm....

Bila aku berada dalam keadaan panas begini...apa yang ada dalam kepala aku hanyalah....

'Apakah ini balasan dari ALLAH...'
Kerana membiarkan maksiat berleluasa di sana sini...

Dan gambaran yang tidak henti menerjah dalam benak fikiran ku ialah....

Gambaran bayi yang dibakar lalu dibuang di tempat pembuangan sampah...

Kalau kita yang tidak dibakar merasa kehangatan yang melampau...apa lagi bayi yang tidak berdosa itu...

Menulis ini pun buat mata aku digenangi airmata...

Sampai hati seorang ibu...yang tak layak dipanggil ibu...dia hanyalah syaitan yang bertopengkan manusia.  Hendak dikatakan binatang pun...mereka pandai menyayangi anak mereka.

Masa melakukannya mereka tidak sedar akan akibat perbuatan mereka...tapi bila dah terjadi begitu...anak yang tidak berdosa menjadi mangsa.

Aku tak sanggup untuk melihat gambar bayi yang terbakar itu lagi ...kerana aku punya anak...jika aku melihatnya  naluri aku sebagai ibu dengan tidak disedari akan terus menghamun  perbuatan yang tidak berperikemanusian dan berperikebinatangan itu.

Semoga ALLAH mengampunkan kita dan menjauhkan anak cucu serta saudara mara kita dari terjebak dengan  perbuatan maksiat yang melampau yang dimurkai ALLAH....







...



Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

10 comments:

Qas Firdaus said...

salam kak anie.

Qas pun ada fikir mcm tu. panas ni bawak ke satu negara. semua bising panas. nak sedap kan hati fikir global warming.

Tapi, dalam hati teringat2 kiamat. T______T.

Ada jugak nak buat entri panas ni. tapi takot. panas yg menggigit2 kulit tu. isk

nuraarin-life said...

bila mandi malam2 sbb panas kena marah ngan mak, tapi mmg tak tahan la panasnya..

kalau mlm2 hujan, lagi susah sbb kepanasan jadi haba pula...

MAMAMIA said...

Utk ibu2 yg selalu jemur kain lambat macam saya ni, sukalah.... kain cepat kering.

iina said...

sedih dgr kes2 n cite buang bayi nie.. mcm2 kes ekk kak.. panas ekk mesia.. sini sejuk tak abis lagi.. dh nk masuk bln 3.. kami syak musim panas nie pun mesti panjang dan panas insyAllah.. kena pasang aircon ler kak ;)

pB said...

salam Kak Anie


SEKARANG
kalau panas boleh ON aircond.
boleh MANDI.
boleh MINUM ABC

tapi

KALAU KAT SANA

tak der tempat nak lari dah ..

Anonymous said...

cuaca panas nih katanya smpi hujung bln 4...saya so far alhamdulillah tak de la rasa panas sgt maybe sbb dok dlm umah je kot...air cond pon tak pasang ...kipas jerr on...rasa mcm biasa jer tak tau la plak kat luar tuh org dok bising2 panas...

fitri oh fitri said...

meteorologi dpt kt, sampai last2 bulan 3, bru xhot. apela global warming.






http://fitridzulkifli.blogspot.com

Zareda Norman said...

dunia dah akhir zaman kak.. bumi dah mula sakit

idahani said...

kak anie,

kita nie kira ok gak kan..panas ada gak selang seli dgn hujan..

kalo kat gurun tu hah..adeehh..bukan masak lagi dah..rentung kita kak..

ilah jy said...

sebab panas ni kepala ilah ni yg selalu sakit bertambah2 sakit..dah kurangkan ubatan supaya haba panas tu tak terasa sgt...mungkin ini ujian utk kita hadapi di alam lagi satu.. kes buang bayi tu mmg tak akan sudah..selagi ada nafsu serakah.. tapi apa pendapat akak kalu ibu yg buang anak2 setelah kesemuanya dah dewasa?? huhuuu kes ni berat juga nak jwb kan kak.. tanda2 akhir zmn..bermacam2 terjadi.. semoga kita dirahmatinya

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails