Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Friday, January 22, 2010

Kembar Siam ku...Dulu & sekarang...




Dulu aku pernah tulis pasal si kecik aku...yang bagai kembar siam dengan aku...ini apa yang aku tulis dulu dengan tajuk Kembar Siam...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Awal pagi aku dah buka laptop...malam tadi tidur awal..ntah kenapa mata ni ngatuk sgt...so tak sempat nak menulis...so pagi2 lagi aku dah dok depan laptop ni...


Alamak...baru nak menulis sikecit ni dah bangun...dia ni bukan aper...kalau bangun banyak kerenahnya...umur dah 4 tahun lebih tapi manja nya bukan main lagi...dgn aku macam kembar siam..apa taknya semua nak buat sama-sama..makan, minum, mandi, buang sampah...semuanya...sampai tido pun (sampai hubby kene tido sebilik ngan abang dia).


Puas aku nak ajar dia tido ngan abang dia..pujuk dia sampai satu hari dia kata...okay nak tido ngan abg....berkobar2 nak tido sendiri..sebab bilik abg dia ade air-cond.


So aku  tido ngan hubby kat bilik sendiri..dia ngan abg dia...then bila aku  baru nak lelap mata...pintu bilik terbukak...

"Ibu...jgn tutup pintu tau"

"ok"

then dia pegi balik kat bilik dia...


Baru nak lelap balik....


"Ibu...jgn tutup lampu tau"....

Akak jawab "ok"...

dia balik kat bilik dia semula...


Hubby aku  dah senyum...dia dah paham ..anak dia ni kalau ibu tak de sebelah tak leh tido...


Then...pusing kiri..pusing kanan..nak lelapkan mata..jam dah pukul 1 pg...

Tetiba.....

"Ibu!!....jangan cium mulut ah!!".....


Aku ngan hubby terus ketawa berdekah-dekah ...

Larr...budak ni...ni mesti banyak tgk citer omputih...(bahaya betul lah)



Hubby akak terus amik bantal dia...

" Dah ..nah pergi le tido ngan ibu ....kalau camni nanti sampai pagi ayah tak leh tido..."



Sian hubby akak....hehhehehhe....anak sorang ni...banyak betul cekadaknya...bila lah agaknya dia nak besar ni.....

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Sekarang dia masih bagai kembar siam aku tapi dah merangkap bodyguard....Hehehe...


Dia dah berusia 9 tahun...

Ada apa2 perbezaan...?

Ada....cuma sikit aje ....dia dah besar... tapi cemburunya pada ayah...tetap sama...






...



Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

12 comments:

afiq said...

ahahha kesian ayah kene bersaing.. kihkihkih.. sayng betol die dengan ibu die :D

cj'alhafiz said...

hahaha!!! ni jadi anak mak ni...hiks!!!
sian abang......

Erna said...

memang semua yang membaca akan gelak..termasuk la akak..sebab kita serupa...akak pun ada anak yang macam aeez tu peel dia..sekarang dah kurang sikit..sebab dah umor 14 tahun..

Mak Su said...

aiyo, hahaha

Leeya said...

wahh..comelnya aeez ni..gambar dalam baldi tu tak leh tahan..hehehe..klakala..

bagusla akak ada bodyguard..husband akak tak risau.hehehe..

iina said...

Hehehe kak.. kelakar sungguh ekk.. tak lama lagik nanti dia jadi anak bujang remaja.. Maybe sebab dia bongsu.. tuh yg manja lebih-lebih tuh kan ;)

Tirana said...

Agaknya anak bongsu saya pun akan jadi macam tu jugak nanti.. Sekarang ni pun tak boleh berenggang dengan mak, makan pun nak mak suap, nak mandi pun cari mak juga..Ayah nak buat semua dia tak nak..Aduhai...letih..hehehe

Kak Elle said...

anak bongsu mmg mcm tu manja nya lebih dr yg lain...tu yg membuat anak2 lain cemburu tapi dr segi ni mak/bapa tak perasan...skg saya kerja di sekolah baru saya tau kenapa anak2 degil sebab cemburukan adik yg dapat lebih perhatian!!!

~ yus ~ said...

hehe...sian cik abang akak kena bersaing dgn anak sendiri...comeyy lah Aeez.

dEeWaN said...

anak bongsulah katakan. anak saya yang bongsu pun mcm tu syik tido dgn saya. takutnya amat sangat sampai saya masuk bilik air dia jika boleh diapun nak masuk. bab cium mulut tu kelakarlah.pandai anak2 sekarang ya

aNIe said...

afiq...anak bongsu...tu yang ayah dia pun kena beralah lah jugak...buah hati dia tu.

---------------------

cj...memang anak mak pun...dia kata dia anak ibu...takmo jadi anak ayah...hehehe

--------------------

Kak...agaknya aeez pun nanti kalau dah besar kurang lah sikit kan?

-------------------

Maksu..aiyakkk!!


-------------------

Leeya...tulah...mana pergi memang kena heret dia kalau tak nanti tak lepas...

-------------------

iina...tak lama lagik nanti...dia bila dia dah jadi anak bujang...akak pasti akan rasa rindu pada gelagat dia...

-------------------

Betullah Tirana...memang sampai sekarang pun dia kadang nak bersuap...ke bilik air pun nak berteman...

-------------------

Kak elle...rasanya memang camtulah...tapi seb baik anak anie yang lain2 dah besar...dah tak kisah sangat lagi dah...kalau diorang 1-2 tahun jarak umur mereka mesti diorang akan memberontak bila dah besar...

-------------------

Yus...anak bongsu...kena lah bekorban

------------------

dEewan...memang anak kecik akak ni kalau masuk bilik air nak juak akak temankan...tak mau le dia sensorang kat dalam tu...fenin...

- kak ina - said...

aeez dah 9 tahun ke? cepatnya masa berlalu... x sangka dah 5 tahun 'kenal' kak anie... ;-)

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails