Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Saturday, December 19, 2009

DIA Maha Mendengar...


Semalam cik abang telefon dari Melaka...



Suaranya ceria.



Dia begitu gembira dengan berita terbaru ...bukan pasal M*nir nak tunang...tapi berita yang diterima dari Big Bossnya.



Sesungguhnya ALLAH itu Maha Mendengar...dan DIA mendengar segala keluh kesah hambanya.



Selama ini aku tidak pernah henti berdoa dan memintah dariNYA...namun apa yang aku pinta ... tidak dimakbulkan. Kadang aku rasa kecewa...namun aku tak pernah berputus asa. Doa dan rintihanku hanya untukNYA. Kini baru aku sedar...bahawa DIA merancang apa yang terbaik untuk kami.




Alhamdulillah...



Aku terima apa jua yang telah ditakdirkan untuk ku...biarpun dengan berita tersebut aku terpaksa mengorbankan sebahgian dari suatu yang amat aku sayangi...namun demi kebahagian cik abang...aku redha...




...



Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

17 comments:

n.u.r.u.l said...

nape kak?? akak perlu kuat dgn setiap ketentuan dr Allah...k. syg akak juga

Kak Anie said...

Nurul...terima kasih...berita tersebut memang sesuatu yang dinanti2kan...berita gembira...cuma bila keputusan telah dibuat...akak sekarang dlm dilemma...

Tirana said...

Berita apa tu Kak Anie? Jika berita gembira, Alhamdulillah..saya pun gembira juga dengar.

Zareda Norman said...

berkorban untuk sesuatu yg lebih baik.. berbaloi kak.. Allah Maha Mengetahui...

sI tEDI said...

ALhamdulillah.. semoga dilema bertemu keputusan yang membahagiakan akak sekeluarga

KV said...

Walopun tatau apa yg sebenar, tp tumpang hepi jgk

tulipurple said...

Alhamdulillah...moga hidup akak sentiasa ceria dan dipermudahkan segala urusan...kalo bley nnt sharelah bersama kami berita gumbira itew k :)

Erna said...

salam anie..alhamdulillah..berita gembira anie tu..kalau dilema..solat dan berdoa...seperti anie kata..allah sentiasa memberikan yang terbaik buat hambanya

Kak Anie said...

Tirana memang berita gembira...especially untuk cik abang...tapi orang kata untuk mendapatkan sesuatu kita mesti mengorbankan yang lain kan? Itulah yang terpaksa anie lakukan...

----------------------

Zar...tapi apa yang nak akak korbankan adalah sesuatu yang sukar untuk akak lepaskan...tu yang hati berbelah bagi...

------------------------

tEDl...terima kasih..semoga Allah memberikan jalan mudah untuk akak...

-----------------------

KV..nantilah satu hari nanti akak share ngan kengkawan...

-----------------------

Tulip...terima kasih...nanti sms akak kalau free...boleh kita bual2...

-----------------------

Kak...memang ALLAH akan memberi yang terbaik untuk kita...kadang kita tak tau aper yang telah dirancangkan untuk kita...

Neeza Shahril said...

Kak, there's no such thing as a free lunch...
in order to get something, we have to sacrifice something else..

Sabar kak.. InsyaAllah, ianya akan berkesudahan dengan yang baik nanti.. InsyaAllah...

NJ@goboklama said...

kak, family comes 1st kan? ;D

Kak anie said...

Neeza...betul tu...untuk mendapatkan sesuatu kita kena korbankan sesuatu...dan mengorbankan sesuatu yang amat kita sayangi adalah amak sukar...

NJ...tu yang buat akak begitu sukar...kerana kedua2 pilihan akak sekarang melibatkan mereka2 yang akak sayangi...

CuTeMiUt78 said...

eemmmm apa yg bahagia tu kak..
takpe la demi org yg tersayang kan.. sanggup berkoban apa jua.. bagus kan camtu..

Kak Anie said...

Yang bahagia itu melibatkan kerjaya cik abang akak...yang nak dikorbankan ialah apa yang akak sayangi...huhuhu...

NJ@goboklama said...

Ooooooo....hubby akak will come back for good & kak Anie will sacrifice her passion? There must be an alternative to that, don't worry..... (pepandai je NJ wat rumusan ek?) ;)

aNIe said...

NJ...abang akak memang dah ada sini...sejak awal tahun tu projek tergendala...so dia balik...pastu dpt kerja di Melaka...

Insyaallah...semoga apa akak lalui ini akan dipermudahkan

AyunasiA said...

nak kena pindah dari rumah sekarang ker? apa2 pon, semoga dipermudahkan.

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails