Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Tuesday, November 24, 2009

Cemburu itu...


Ada orang kata...
Cemburu itu tanda sayang...

Ada orang kata...
Tanpa cemburu...
Cinta itu hambar...

Ada orang kata...
Cemburu itu...
Perencah alam percintaan...
Asam garam bagi yg berpasangan...

Ada orang kata...
Cemburu itu...
Perlu berpada...
Kalau terlebih...
Cemburu buta namanya...

Ada orang kata...
Terasa bahagia jika dicemburui...

Tapi...
Adakalanya ia mengongkong diri...


Kerana itulah...

Ada orang kata...

Cemburu itu melemaskan...
Cemburu itu merimaskan...








...



Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

18 comments:

sI tEDI said...

cemburu biar ada batasnya kan kak? kalau membabi buta ni.. kem salam je lah.. ekekekeke

pB said...

semua kena sederhana

Zareda Norman said...

zar suka dicemburui dan zar juga pencemburu..

Led said...

cumburu (cumbu+buru)

cemburu pemburu rindu.

~ yus ~ said...

Ni apsal tiba2 cerita pasal cemburu ni kak?...

Cemburu memang perlu asal tidak berlebihan...

Masy said...

sy sgt cemburu orgnye. haa msti ramai x pcaya hehehehe

silversarina said...

entahlah ... amat jarang cemburu sebab tak de apa yang nak dicemburukan .

MOKCIK AZWA said...

cemburu sikit2 ok la...jgn cemburu buta dah lerr..

cemburu dengan kejayaan orang untuk berazam mencontohi takper, kalau bertujuan menjatuhkan memang berdosa...

Mak Su said...

makan hati nii.....

Erna said...

anie..apesal.cerita cemburu ni..memnag betul agaknya ade yang suke bila dicemburui..dan kalau tak cemburu pun orang heran..sampai dikatakan tak normal,kerana tak cemburu

Leeya said...

cemburu?

erm..perlu ada.tp semua bergantung pada hati..cemburu tanda sayang,biasanya berpada-pada.

cemburu kerana hasad dengki..itu sangat bahaya..

pokok pangkalnya..hati tu kena ikhlas. =)

cemburu tu salah satu perencah dalam kehidupan kak..

iina said...

cemburu utk kebaikan dan maju diri lebih bermakna.. tapi cemburu tanda sygkan kak

Kak Elle said...

cemburu?pada yg akal lom cukup matang Anie?macam kanak2 perangai nya sikit2 cemburu!!

HappyIrfa said...

sapa yg cemburu ni?cik abg ker?hehe

Abang Long said...

Mana lebih baik dalam semua kategori ?

Cemburu
Cumbu

Kak aNIe said...

tEDI...memang pun kalau membabi buta...kem salam je lah...hahaha

--------------------------

PB...betul tu...

-------------------------

Zar...akak ni suka juga dicemburui tapi takmolah sampai merimaskan...sebab akak jenis kurang cemburu...

------------------------

Led...hehehe...pandai aje...

------------------------

Yus...huhuhu...tetiba nak buat posting ni pulak lah...hahaha

-----------------------

Masy...akak pun tak caya...

-----------------------

Rina...nanti kalau akak tak cemburu...cik abang kata akak tak sayang dia...

-----------------------

Kak aNIe said...

Mokcik...memang kita patut cemburu dengan kejayaan orang utk memperbaiki diri kita...tapi jgn sesekali menyimpan hasad dengki...

-----------------------

Maksu...makan ati ulam jantung...hehehe

-----------------------

Kak Erna...memang cemburu tu sifat manusia kan?...Tapi kalau dah terlalu cemburu...huhuhuh...fenin lah...

----------------------

Leeya...akak sokong apa yang Leeya cakap...cemburu tanda sayang itu kenalah berpada-pada...kalau takde rasa cemburu macam gulai yang kurang perencahnya...

----------------------

iina...cemburu memang tanda sayang...kita sayang & rasa takut kehilangan orang yang kita sayang...tapi kalay dah berlebihan...tak menahan

-----------------------

Kak...hehehe...anak2 memang tebal sifat cemburu mereka...

-----------------------

Irfa...alahai...syyyyhhhh!!!

-----------------------

Abang Long...mestilah cumbu...hahahah

CuTeMiUt78 said...

uuiittss... sapa yg dlm situsi cemburu ni.. akak ke..

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails