Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Wednesday, November 24, 2010

Ada ada Aje...

Telefon rumah berdering sebaik sahaja aku balik dari KLIA...

'Assalamualaikum...'

'Walaaikumsalam...'

'Alo... awak buat aper...'

Itu biras aku... dia memang kalau berbual ngan aku... suka berkita2 berawak2...

'Kita baru balik dari antar abang kita pergi Sarawak.....'


'Ohh.... awak dah masak ke belom...'

'Belom... '


'Dah pukul berapa dah ni awak tak masak lagik.....'

'Takpe... kita ngan anak2 kita semua dah makan tadi kat Dengkil... siap makan untuk tengahari lagik...'

'Wah!! Awak dah jamak semua ye...'

'Ahah... jamak sekali... sarapan ngan makan tengahari...'

'Eh.. awak ni suka jamak2 kan ?... tapi kita tengok anak2 awak bulat2 jugak...'

'Ohhh... sebab kita suka jamak2... tapi kita tak qasarkan...'

'Hahahahaha'   Aku dan dia ketawa terbahak....

'Bahaya tu... kalau awak asyik jamak je tak qasar alamatnya lama lama nanti anak2 awak jadi bulat2...'

'Silap2 dengan mak2 dia pun bulat...'

Hahahah.... ada2 je biras aku ni....

Makan pun ada jamak & qasar ... Hehehehe....




...

Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

13 comments:

~ yus ~ said...

hahahah, akak ni ada -ada aje tau!

KAKTINY said...

jamak tak qasar .. mmg betul2 ho liau tuh.. 4+4.. 8 pinggan sekali jalan.. hahaha..

Boss bagi cabaran hari ni; utk bebudak ofis; kena turun berat 10kg dlm masa 3 bulan.. sapa menang dpt 1 Ribu.. kuikuikui..

(nk kena kurangkan aktiviti memasak le camnih.. hehehe).

Cikmin said...

huhuhu..lawak petang rabu ni kak..lucu seh.. :P

"MULAN" said...

hahaahahaaaa... gelak besar.. kelakar la kak anie & biras kak anie ni..

kak Erna said...

anie..akak tak jamak dan tak qasar pun bulat jugak..he he..

iina said...

Yang bulat leh golek2 kak ;) hehehe.. alah janji senang hati kan kak

aNIe said...

Yus...tulah pasal biras akak tu... pandai aje dia

------------------

Tiny... 1000 ??? Banyak tu... akak nak join boleh...hahahah

-----------------

cikmin... menghilangkan stress di tempat kerja...hahaha

----------------

aNIe said...

Mulan... tu sebab kalau kami duduk ramai2... mau pecah perut... ade2 aje...sekepala dgn dia

-------------------

Kak... akak mana ada bulat...slim aje anie tengok...

-------------------

iina... takut nanti kalau dah telampau bulat hati pun dah jadi tak senang...hahahah

Zaitun said...

Makan pun ada jamak dan qasar....kelakar betul.
Seronok kalau ber awak2 lebih mesra.

MOKCIK AZWA said...

memang kelakar la dialog kak anie ngan biras ni hahahha...tapi seronok ada biras yg sekepala kan kak..hehehe

Mak Su said...

waduh, macam2 ada ;P

Kak Anie said...

Zaitun... bila berbual dgn biras2 memang kitorang suka berawak2... kadang jadi kelakar pulak


-----------------

Mokcik memang best...


-----------------

Maksu...tulah pasal...

Nukilan ida said...

waa... ka anie dah berbiras yerk...:) tahniah!

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails