Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Sunday, February 7, 2010

Jamu Sihat...

Aku...adalah pengamal jamu...

Dari dulu aku memang suka makan jamu...tak kisahlah...asalkan jamu yang boleh membuat tubuh sihat...aku makan...yang penting...jamu tersebut hendaklah mendapat kelulusan dari Jabatan Kesihatan.  Itu penting ye.

Aku jarang makan jamu untuk mengurusakan badan...tapi aku makan jamu untuk sihat.  Jamu untuk dalaman kaum wanita.

Ada orang tak berapa percaya pada produk2 berasaskan herba yang boleh menyihatkan tubuh badan...tapi aku suka makan...sebab setelah bertahun2 mengamalkan pemakanan jamu...aku dapat merasai keberkesanannya.

Yang penting kita kena mengamalkannya.  Susahlah kalau ada orang baru makan 2-3 bulan nak mendapatkan hasilnya.  Kita kenalah mengambilnya berterusan...

Pada mereka yang kenal aku...ramai yang kata aku awet muda...hehehe...perasan sekejap ni?

Alhamdulillah...di usia aku kini...aku masih sihat...tidak ada darah tinggi...tidak ada kencing manis...dan tidak terasa kebas2 di bahagian2 tubuh.

Pada yang baru bersalin...jangan abaikan kesihatan ketika berpantang.  Ada yang kadang rasa megah...
'Aku tak pantang sgt pun...badan aku sihat...'

Ye...masa muda kita rasa sihat...tapi menjelang usia 40an nanti baru kita dpt merasa akibatnya.  Orang tua2 kata masa berpantanglah kita nak jaga...sebab semua liang2 roma terbuka...angin mudah masuk...takut kalau tak dijaga nanti bila berusia...ada aje sakit2 yang menjelma...

Paling takut ialah penyakit wanita yang tidak menjaga badan ketika bersalin ialah penyakit rahim turun.  Bila ini dah terjadi...mungkin sedikit terlewat untuk berubat.  Kerana itu adalah aset wanita...biar berapa pun usia kita...kita kena jaga kesihatan dalaman kita.

Untuk yang ingin mendapatkan jamu sihat yang baik untuk wanita...murah dan terjamin halalnya...produk orang muslim...jom ke blog bisness saya....aniesbizz


...



Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

12 comments:

Erna said...

salam anie..jual jamu jugak ye..dulu akak rajin makan jamu ni...masa kerja sama dengan kak cik..dia pun heran tengok akak rajin makan jamu...kak cik kata dia tak tahan makan jamu..gemok katanya..sebab selera dia bertambah..sekarang akak dah kurang..makan jamu..ganti ke..lain pulak..

sI tEDI said...

x pernah makan jamu. tapi kat sini ada bibik jawa pandai buat jamu.. tapi skang die dah pindah jauh sket... x de lah bg jamu free lagi

RaFFLeSiA MeRaH said...

mesti kulit akak gebu cam KD kan?

zino said...

bagus iklan ni..

ilah jy said...

betul tu kak anie..jika tak jaga diri dlm pantang masa tua kita tahu la bahananya...dlm jaga pantang pun terkena.. apatah lagi tak jaga..byk contoh depan mata ilah.. ilah sdri masa anak 1 dan 2 tu tak tahu nak makan ubat apa..sakit nya susah nak baikkk..puas berubat..pada hal berpantang...cuma jamujer tak minum..pas tu anak 3 baru mula minum jamu baru la sihat... tapi kesannya ada sampai hari ni.. oleh itu percaya lah kata2 kak anie.. ilah cuma amalkan herba maharani jer la ni.. tu pun dia dtg juga..huhuuuu...nak kena berkenalan dgn jamu kak anie kot???

sakurasa 2 said...

terima kasih info yg menarik ini insya allah sakura ingin juga mencuba

topo said...

hohoho tak pernah try makan jamu.. belum bersedia lagi nak telan..
lagi pon lelaki ada makan jamu ke? heheh

Kak anie said...

Kak...memang anie jual jamu dari dulu...jadi pengedar sendayu tinggi lagik...dah lebih 10 tahun...hehehe...pastu bkn jual jami je...jual supplements jugak...untuk kesihatan badan...

----------------------

tEDl...akak ni tahan makan jamu yang dah buat kapsul aje...dulu masa bersalin anak pertama makan jamu mustika ratu...kena bancuh dgn air...mau muntah dibuatnya.

----------------------

Rafflesia...gebu tu idak le...tapi tubuh badan alhamdulillah sihat...

----------------------

zino...heheheh...iklan jugak ni...

---------------------

Ilah...akak pun ada sedara yang masa berpantangnya tak berjaga...pastu bila dah nak 40...dia mula rasa tak sihat...baru mula makan jamu untuk memanaskan badan...muka pucat aje...

Kita dah berkahwin ni memang kena rajin makan jamu...utk kecergasan dan sihat tubuh badan...

-------------------------

Sakurasa...terima kasih sakuransa...memang akak nasihatkan orang makan jamu...utk memanaskan badan...barulah muka ceria...orang perempuan ni yang penting rahim sihat...baru muka berseri

----------------------

topo...orang laki pun ada makan jamu juga...sekarang ni semua dah dibentuk dalam kapsul...senang aje ...telan...

Alina... said...

bak kata upin n ipin betul3.. ku seru pada yg singgah blog kak ani,saper yg pentingkn kecantikkn n kesihatan dalaman amalknlah jamu...

zue said...

mkn jamu kena byk kan minum air.
sy pun ada amalkan juga tapi selalu lupa nak mkn.

aNIe said...

Alina...camtulah...sokong bisnis kak anie ni...hehehe

Zue...memang kena banyak minum air...kalau tak badan tak tahan panas...

Zareda Norman said...

saya pun makan jamu... buatan orang kampung mak saya.. dia urut pun superb.. tak caya taknya Mas imigresen.. hehehhe


memang keberkesannaya tak nampak sehari dua tapi makan tahun, bebudak sekarang memang tak berpantang, kengkadang zar sendiri serau. nanti umur baru 30 an dah tua macam org umur 40 an..

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails